Monikine paralelné cesty

Autor: Martin Berta | 25.10.2013 o 8:00 | (upravené 25.10.2013 o 10:52) Karma článku: 23,29 | Prečítané:  8518x

Nezvyknem sa vŕtať v programoch iných kandidátov na poslancov, či predsedov Bratislavského kraja. Mojou prioritou je komunikovať vlastné nápady a výsledky práce. No po tom ako ma môj priateľ upozornil na jeden z bodov programu Moniky Flašíkovej – Beňovej neviem, či sa mám smiať, alebo sa čudovať.

 

Od roku 2010 som mal tú česť ako gestor spolupracovať s tímom ľudí, ktorí sa podujali na ťažkú úlohu, pripraviť pre Bratislavský samosprávny kraj (BSK) vlastný územný plán. Ten vo svojej finálnej verzii rieši aj dlhoročné problémy cestnej dopravy. Jedným z nich je križovatka Triblavina a následné cestné napojenie na Senec a Pezinok.

Monika Flašíková – Beňová vo svojom programe sľubuje, že bude „úzko spolupracovať s ministerstvom dopravy, aby už na budúci rok začala výstavba nových diaľničných úsekov Triblavina a Blatné. Tie uľahčia život v obciach pozdĺž diaľnice a zároveň odľahčia dopravu v Senci a okolí.“

Vážená kolegyňa, pani Flašíková – Beňová. Možno o tom neviete, ale k tomuto cestnému úseku existuje uznesenie Zastupiteľstva BSK zo dňa 9. 12. 2011, ktoré schválilo Zmluvu o spolupráci medzi ministerstvom dopravy, Národnou diaľničnou spoločnosťou (NDS) a BSK pri plnení úloh súvisiacich s prípravou, výstavbou a odovzdaním stavby diaľničnej križovatky Triblavina ako súčasti pripravovanej stavby D 1 Bratislava – Trnava, rozšírenie na 6 – pruh + kolektory. Táto zmluva zaväzuje kraj prepojiť cesty I/61 a II/502 s križovatkou Triblavina na diaľnicu D1 v závislosti na možnostiach rozpočtu BSK a majetkoprávnom vysporiadaní.

Neviete o tom asi preto, lebo ste sa na rokovaní o tomto bode programu nezúčastnili a ani ste zaň nehlasovali. Zo svojho zamestnania ste totiž zdupkali už o pol jedenástej.

hlasovanie_tab.png

Čiže v roku 2011 nebol tento problém pre vás natoľko dôležitý, aby ste si rozpravu o ňom aspoň vypočuli (nedajboh o ňom aj hlasovali), ale v roku 2013 ho už považujete za svoju programovú prioritu...

Na Odbore územného plánovania ani na Odbore dopravy úradu BSK sme žiadne vaše návrhy, či iniciatívy v tejto veci za celé štyri roky nezaznamenali.

Podľa uznesenia sa má výstavba predmetného úseku začať v roku 2015. Podľa posledných informácií budú práce realizované v úzkej súčinnosti s NDS, ktorá ich zaháji už v roku 2014 a BSK bude pokračovať v roku 2015. Vy sľubujete rok 2014 „po dohode s ministerstvom dopravy.“

Vašim cieľom je, samozrejme, pomoc obciam, ktoré sú sužované zvyšujúcim sa náporom dopravy. Súčasný minister dopravy je členom strany Smer-SD tak ako aj vy. Majú tomu občania Pezinku, Senca, Chorvátskeho Grobu rozumieť tak, že im pomôžete len vtedy, keď budete zvolená za predsedníčku BSK? Za posledný rok ste takéto rokovania s rovnakým výsledkom viesť nemohli?

Vážená kolegyňa, z toho, čo uvádzate vo svojom programe mi vychádzajú dve veci:

  • neviete, že výstavba daného úseku je naplánovaná už od roku 2011 a chcete stavať nejakú inú, paralelnú cestu.
  • máte nástroje na to, aby bola výstavba urýchlená, ale v prospech občanov ich použijete len vtedy, keď vám výmenou za to dajú vo voľbách svoj hlas.

Zrejme si nie príliš dobre uvedomujete, koľko poctivej práce muselo byť vynaloženej na to, aby BSK  mal vypracovaný a schválený svoj prvý vlastný územný plán, ktorý si obstarala regionálna samospráva sama pre svoj región v spolupráci s mestami a obcami. Je mi ľúto, keď vidím, že snaha ľudí, ktorí do budúceho rozvoja nášho kraja vložili množstvo svojich vedomostí a energie je dehonestovaná tak ľahkovážnymi a neinformovanými vyhláseniami, aké som našiel vo vašom programe.

 

Ak sa vám blog páčil, podporte ho prosím aj na vybrali.sme.sk: http://vybrali.sme.sk/c/Monikine-paralelne-cesty/

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Jar predsedu Fica. Objavil protislovenskú prostitúciu (Schutzov týždeň)

Putinovi hrajú všetky karty. Trump, Fillon a teraz dohoda OPEC o zmrazenej ťažbe. Ešteže toho Kariakina zrušil Carlsen.

EKONOMIKA

Švédsko chce ako prvá krajina zrušiť hotovosť. Čo to prinesie?

Digitálna mena prináša podľa ekonómov niekoľko výhod.


Už ste čítali?